The North Face
the North Face - istoria mărcii
O legendă din însorita Californie, al cărei nume arată clar că locul său este în cele mai grele condiții. Chiar și după mai bine de cincizeci de ani, The North Face continuă să împingă limitele și să exploreze ceea ce se află dincolo de orizont.
De la plaja californiană la condiții extreme
The North Face își trage numele din partea cea mai rece și mai dură a munților. În mod ironic, însă, a început să-și scrie povestea la doar câțiva metri deasupra nivelului mării - pe plajele din San Francisco, California. În 1966, doi prieteni pasionați au deschis acolo un magazin de echipament outdoor. Când Doug Tompkins a trimis prin poștă un catalog potențialilor clienți, a inclus o scrisoare personală. În ea, el se diferenția de tendința de "gadgeturi" oferite de alte companii de outdoor din acea vreme. Doug a precizat clar că preferă simplitatea și, mai presus de toate, funcționalitatea.
Descoperirea frumuseții naturii a devenit un angajament de conservare pentru fondatorul mărcii. Atunci când The North Face face astăzi o declarație despre responsabilitatea față de mediu, nu îndeplinește doar o cerință necesară în materie de modă, ci reiterează esența pe care marca a fost fondată în urmă cu mai bine de 50 de ani.
Încă de la început, The North Face a susținut expediții în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii. De asemenea, brandul și-a extins continuu raza de acțiune. În anii 1980, a introdus o colecție pentru schiorii extremiști și, treptat, a devenit singurul producător american care oferă îmbrăcăminte tehnică pentru munte, dar și pentru schi, hanorace, saci de dormit, rucsaci și corturi.
Anii '90 au fost marcați de colecția inovatoare a Tekware' destinată alpiniștilor, excursioniștilor, alergătorilor de cursă lungă și altor pasionați de activități în aer liber. Logo-ul TNF a început să apară cu regularitate pe traseele de ultramaraton, pe traseele alpine și pe marile evenimente de alpinism. Spre sfârșitul mileniului, The North Face și-a introdus propria colecție de pantofi de trekking și trailrunning. Compania a reușit în sfârșit să echipeze din cap până în picioare sportivii care sunt în mod constant în căutarea unor noi orizonturi. Care nu se opresc niciodată din explorat, așa cum îndeamnă vechea mantră a The North Face, Never Stop Exploring.
Sportivi de top din echipa The North Face
În timp ce Alex Honnold se apropie încet și constant de fața maiestuoasă a lui El Capitan, are concentrarea în ochi și logo-ul The North Face pe jachetă. În timpul unei ascensiuni solitare de patru ore abia inteligibile a reperului de granit de peste 900 de metri înălțime din Yosemite Valley, emblema TNF apare pe pantalonii săi de alpinism. Acest lucru nu mai poate fi o coincidență. Și nu este. Alex se află în compania selectă a legendelor sportive de la The North Face. Un altul se află în imediata apropiere, filmând totul. Are un film la activ, Meru, și este pe cale să câștige un Oscar cu documentarul Free Solo. Numele lui este Jimmy Chin.
Ar fi nevoie de mult timp pentru a numi toți marii atleți susținuți de brandul din însorita Californie. Să o menționăm pe Ashima Shiraishi, cea mai tânără alpinistă care reprezintă SUA, care este sponsorizată de companie de la vârsta de 13 ani. Atunci a început să învingă concurenții adulți la bouldering. Dintr-o altă perspectivă, să îl menționăm pe "mașina" Dean Karnazes, pentru care termenul "ultra" înseamnă cu totul altceva decât pentru majoritatea celorlalți muritori. În căutarea limitelor sale, el a alergat un maraton prin deșertul Sahara la aproape 50 °C sau, dimpotrivă, la Polul Sud la -40 °C. În 2006, a parcurs cincizeci de maratoane în cincizeci de zile în cincizeci de state americane...
Evoluția constantă a THE NORTH FACE
The North Face se străduiește în mod constant să își îmbunătățească produsele. Baza acestui efort este tocmai colaborarea strânsă cu ambasadorii care utilizează activ echipamentul și care pot astfel să facă o bună evaluare a direcției în care ar trebui să meargă dezvoltatorii.
Printre principalele tehnologii cu care se mândrește The North Face în prezent se numără Thermoball și Fuseform. Thermoball este un substitut sintetic al pufului dezvoltat în colaborare cu PrimaLoft. Spre deosebire de umpluturile sintetice convenționale, acesta imită proprietățile pufului prin crearea unor mici grupuri rotunde care formează mai ușor un strat izolator de aer.
Fuseform, la rândul său, este folosit pentru a îmbina fără cusur diferite materiale, ceea ce se traduce printr-o greutate mai mică și o durabilitate mai mare în produsul final. Această tehnologie este utilizată în principal pentru straturile de membrană.
Responsabilitate pentru natura pe care o "cucerim"
Să citești despre angajamentul The North Face față de mediu este cu adevărat fascinant. La urma urmei, doar un tur al sediului central și al centrului de distribuție din San Francisco îți spune multe despre mentalitatea companiei. Este ușor de ghicit, după numărul de panouri solare și turbine eoliene, că campusul este complet autosuficient din punct de vedere energetic. Clădirea în sine folosește diverse tipuri de materiale reciclate, iar cafeneaua din incintă oferă alimente locale și produse din grădina locală.
Principalele teme de responsabilitate socială și de mediu pe care se concentrează compania includ minimizarea deșeurilor, aprovizionarea etică și combaterea schimbărilor climatice.
Ori de câte ori este posibil, The North Face încearcă să se aprovizioneze cu materiale la nivel local, folosește materiale reciclate și le cere furnizorilor să reducă consumul de energie, apă și substanțe chimice. În ceea ce privește comerțul cu pene, The North Face a definit Standardul Responsible Down, o certificare disponibilă și pentru alți producători. Acesta garantează că puful provine de la gâște și rațe care nu au fost supuse unor suferințe inutile, cum ar fi supraalimentarea și jumulirea insuficientă.
O singură companie nu poate face prea multe în ceea ce privește schimbările climatice. Cu toate acestea, The North Face se află în mod vocal de partea celor din industria americană care cer guvernului schimbări legislative clare și doresc să adopte măsuri care sunt adesea dezavantajoase din punct de vedere economic. Este membră a mai multor organizații care ajută companiile să își reducă amprenta de carbon. Plătește compensații pentru toate călătoriile cu avionul necesare angajaților săi.
The North Face folosește o rețea de atleți respectați care călătoresc în mod regulat în zonele în care schimbările climatice sunt evidente la prima mână. Sportivi precum Conrad Anker, Kit Deslauriers și Jimmy Chin participă la tururi educaționale în școlile americane și canadiene pentru a vorbi despre impactul specific al schimbărilor climatice asupra naturii și a oamenilor din ea.
Respirând o a doua viață în hainele THE NORTH FACE
La fel ca multe produse din ziua de azi, îmbrăcămintea are un ciclu de viață foarte scurt și ajunge adesea la gropile de gunoi, chiar dacă poate fi reparată cu ușurință. The North Face evidențiază această problemă prin două programe. Clothes to Loop este un program prin care filialele The North Face oferă o reducere la cumpărături în comparație cu predarea hainelor vechi - în orice stare, de la orice marcă. Hainele selectate merg apoi la o organizație parteneră care se ocupă de recuperarea și distribuirea lor către persoane care pot fi ajutate, de exemplu, să iasă din capcana sărăciei extreme.
A doua este colecția The North Face Renewed de haine reparate. La un preț mai mic și cu o garanție de un an, pot fi achiziționate haine de înaltă calitate care, altfel, ar putea sfârși nefolosite într-un depozit de deșeuri.