Millet

Millet

Brandul francez Millet a devenit celebru în anii 1930 pentru pungile de cumpărături simple, cu mânere lungi. Câțiva ani mai târziu, și-a îndreptat atenția către rucsacuri, ceea ce s-a dovedit a fi un pas în direcția cea bună. Echipamentele tehnice pentru munte au devenit piatra de temelie a succesului companiei, care s-a bazat întotdeauna pe o cooperare strânsă cu cei mai importanți alpiniști ai vremii.

ISTORIA MĂRCII MILLET

1921

LA ÎNCEPUT A FOST UN RUCSAC DE PÂNZĂ

Marc Millet și soția sa au deschis o fabrică la Saint-Fons, lângă Lyon, unde au cusut saci de pânză.

LA ÎNCEPUT A FOST UN RUCSAC DE PÂNZĂ

1928

MEIUL S-A STABILIT ÎN ALPI

Cuplul și-a mutat afacerea la Annecy.

1934

PRIMA SCHIȚĂ A UNUI RUCSAC CU CONSTRUCȚIE METALICĂ

Millet își începe drumul spre vârf.

1945

MAI REPEDE, MAI SUS, MAI DEPARTE

Raymond și René Millet au preluat afacerea de familie și au început să dezvolte rucsacuri pentru cățărat în munții înalți. Ei au invitat un tânăr alpinist pe nume Louis Lachenal să îi ajute.

1950

PRIMELE OPT MII!

La 3 iunie 1950, Louis Lachenal și Maurice Herzog au fost primii oameni care au ajuns pe vârful opt mii. Aceștia au escaladat muntele Annapurna echipați cu un rucsac Millet Annapurna 50.

PRIMELE OPT MII!

1959

SPIRITUL ECHIPEI

Millet l-a angajat pe Walter Bonnati, un pasionat experimentat de alpinism, ca și consultant tehnic pentru dezvoltarea de echipamente montane.

1963

MARI REALIZĂRI

Walter Bonatti și René Desmaison au realizat prima și a doua ascensiune a feței nordice a Grandes Jorasses.

MARI REALIZĂRI

1964

NYLON VINE LA FAȚA LOCULUI

Millet a realizat primul rucsac din nailon, un material impermeabil mai ușor decât bumbacul. Dar aceasta nu a fost singura inovație a lui Sherpa 50. Acesta avea, de asemenea, curele revoluționare din nailon cu spumă.

NYLON VINE LA FAȚA LOCULUI

1977

CÂND MUNȚII CHEAMĂ

Realizările au încurajat dezvoltarea și inovarea în domeniul îmbrăcămintei de exterior. A fost concepută prima jachetă cu membrană goretex, iar izolația sintetică a văzut lumina zilei.

1978

EVERESTUL FĂRĂ OXIGEN

Reinhold Messner a devenit membru al echipei Millet și, în același an, a escaladat cel mai înalt munte din lume cu echipamentul mărcii franceze. Împreună cu Peter Habeler, au devenit primii oameni care au reușit acest lucru fără a folosi oxigen artificial.

1982

EDLINGER CU COLECȚIA DE MEI

Millet a prezentat prima colecție cuprinzătoare de îmbrăcăminte concepută de alpiniștii înșiși.

1987

NAȘTEREA TRILOGIEI ALPINE

Alpiniștii francezi și membri ai echipei Millet - Christophe Profit și Eric Escoffier - au acceptat cea mai mare provocare montană a secolului XX. Ei au concurat pentru a vedea cine ar putea fi primul care reușește să efectueze cu succes ascensiuni de iarnă în solitar pe legendarele fețe nordice ale celor trei giganți alpini Grandes Jorasses, Matternhorn și Eiger.

NAȘTEREA TRILOGIEI ALPINE

1995

MILLET PARTE DIN LAFUMA

În februarie 1995, Lafuma, liderul pieței franceze de rucsacuri din regiunea Drôme, a preluat în portofoliul său mărcile Millet, Racer și Gamet.

2001

COBORÂREA DE PE EVEREST

Marco Siffredi a coborât pe Norton's Couloir și pe fața nordică a Muntelui Everest. Frumosul freerider a fost sponsorizat de nimeni altul decât Millet.

COBORÂREA DE PE EVEREST

2003

CURSE DE SCHI DE TURĂ

Primul an al cursei de schi de tură TSF-Millet (Tournette Sources du Fier) i-a testat pe concurenți cu peste 5000 de metri verticali în doar două zile. Astăzi, acest eveniment este punctul culminant al sezonului pentru mulți pasionați de schi de tură.

CURSE DE SCHI DE TURĂ

2007

MILLET SPRIJINĂ VISELE

Millet sprijină aventurierii din întreaga lume printr-un program numit Millet Expedition Project. Persoane și grupuri, planuri și vise peste provocări montane.

2009

Millet a încheiat un parteneriat cu Chamonix Guides Company, cel mai vechi și mai prestigios grup de ghizi montani din lume, cu peste 250 de membri.

2012

REALIZĂRILE DESIGNULUI

Millet a câștigat premiul de la L'observateur international du design pentru două dintre produsele sale: bocancii de alpinism Everest și jacheta ULZ.

2013

VÂRFUL INOVAȚIEI

Rucsacul Ski Touring Matrix a câștigat o medalie de aur datorită sistemului său de spate cu formă unică și aspectului inconfundabil.

2017

Rucsacul ultraușor de schi de tură Pierra Ment 20 a câștigat premiul de aur ISPO AWARD pentru cel mai bun produs de schi.

2021

Millet, popularul brand sportiv, își sărbătorește cea de-a 100-a aniversare. Acum este și mai angajat să reducă la minimum impactul activităților sale asupra omului și a mediului înconjurător. 81% dintre țesăturile hidrofobe Millet nu conțin PFC. 96% dintre materialele utilizate în producție sunt certificate Oeko-Tex® sau Bluesign®. Mai mult de 90% din producție provine din fabrici auditate extern în ceea ce privește impactul social și de mediu. 100% din țesături sunt testate direct în laboratoarele Millet.

2022

În ianuarie 2022, compania a fost preluată de nepotul fondatorului, Jean-Pierre Millet, și de Inspirting Sport Capital (ISC), o firmă privată de investiții dedicată industriei sportive. Marca Millet devine din nou o afacere de familie.

2022

Anul acesta a fost foarte important pentru companie. Compania s-a întors de la reținerea elvețiană la familia Millet. Nepotul fondatorului Jean-Pierre Millet poate continua cu mândrie tradiția familiei.

2023

Millet prezintă un plan până în 2030 pentru a încetini efectele negative ale schimbărilor climatice. Viziunea este de a minimiza impactul negativ al activităților companiei asupra societății și a planetei.

2023

Millet introduce o nouă linie de pantofi de alergare pe traseu numită INTENSE.
De asemenea, se alătură mai multor inițiative menite să reducă amprenta asupra mediului, inclusiv utilizarea materialelor reciclate și îmbunătățirea eficienței energetice în procesele de producție.

2024

Millet introduce mai multe produse noi, inclusiv versiuni îmbunătățite ale modelelor sale populare. De exemplu, noua jachetă SENECA GORE-TEX 3L este echipată cu o membrană fără PFC, care este la fel de eficientă împotriva condițiilor meteorologice, dar cu un impact mai mic asupra mediului.
Compania decide să sprijine campionatele naționale franceze de trail running, ceea ce arată angajamentul său suplimentar de a sprijini comunitatea sportivă.