Ecologic
În ultimii ani, nu numai în industria outdoor, au apărut expresiile "durabilitate", "îmbrăcăminte ecologică", "modă ecologică", "îmbrăcăminte responsabilă din punct de vedere ecologic", "modă durabilă din punct de vedere ecologic", "îmbrăcăminte ecologică", "modă lentă", "natură prietenoasă" etc. Această tendință semnificativă este legată de abordarea la nivelul întregii societăți a dezvoltării durabile, ale cărei principii de bază se bazează pe un respect și o considerație cuprinzătoare față de Pământ. Scopul este de a păstra mediul înconjurător pentru generațiile viitoare într-o formă cât mai puțin alterată posibil, în cadrul unei dezvoltări sociale și economice armonioase. La Niponino luăm în serios această temă - centrul nostru de interes este direct legat de natură, ne aflăm în mijlocul uneia dintre cele mai frumoase zone din țara noastră și ne petrecem cea mai mare parte a timpului liber în natură. Atunci când selectăm bunuri pentru Niponino, aspectul sustenabilității este luat ca unul dintre criteriile importante, iar materialele și procesele prietenoase cu natura sunt din ce în ce mai mult reprezentate. Știm că clienții noștri nu sunt indiferenți la subiectul sustenabilității, motiv pentru care puteți selecta și filtrul "prietenos cu natura" atunci când selectați produsele noastre. Purtăm această etichetă pentru bunurile care sunt produse în mod substanțial prin procese corecte și din materiale durabile din punct de vedere ecologic.
Ce este moda sustenabilă, prietenoasă cu mediul
Numărul persoanelor care se identifică în mod activ cu ideile de dezvoltare durabilă crește de la an la an. Obiectele de zi cu zi cu care se înconjoară, inclusiv îmbrăcămintea și articolele legate de hobby-urile lor, reflectă acest lucru. Prin urmare, este firesc ca și numărul mărcilor de outdoor care proclamă cu mândrie că produc cu respect pentru natură și că produsele lor sunt, prin urmare, prietenoase cu mediul înconjurător, să fie, de asemenea, în creștere. În primul rând, aceasta este o chestiune etică, dar este clar pentru oricine gândește în perspectivă că nu este vorba de o simplă filozofie de cafenea. Miza este mult mai mare: natura, pe care o iubim cu toții atât de mult și pe care o luăm ca pe ceva de la sine înțeles acum, și-ar putea schimba fața în următoarele decenii dacă o tratăm cu nepăsare. Natura nu este a noastră, a fost aici înainte de om, iar oamenii ar trebui să coexiste în armonie cu ea. De aceea, printre altele, trebuie să ne gândim la ceea ce purtăm și la facilitățile pe care le folosim în timpul activităților noastre în aer liber.
Prietenoși cu natura: Ne pasă de natură
Pe e-shop-ul Niponino, vă oferim produse de cea mai înaltă calitate în toate activitățile în aer liber. În mod firesc, ne pasă ca toată lumea să se bucure de plăcerile și experiențele în aer liber. Toate acestea sunt posibile doar dacă respectăm principiile sustenabilității și tratăm mediul înconjurător cât mai durabil posibil. Nu este o idee rea să privim sub suprafață și să avem cel puțin o înțelegere de bază a modului în care sunt produse produsele pe care le folosim în fiecare zi. Să învățăm despre impactul producției lor asupra celui mai prețios lucru care ne înconjoară, și anume natura și unicitatea ei, care contează atât de mult.
Din motivele menționate mai sus, la Niponino, atunci când selectăm mărci și produse specifice, ținem cont de contextul lor ecologic și dacă produsele sunt ecologice. Desigur, în prezent nu este posibil ca toate produsele să fie certificate ca fiind "prietenoase cu natura", dar încercăm să contribuim la acest ideal prin abordarea noastră. Săgeata busolei stabilește direcția prietenoasă cu natura pentru toate companiile autentice de outdoor, inclusiv pentru Niponino. Suntem foarte conștienți de faptul că toate activitățile în aer liber presupun respectul pentru natură, deoarece totul a început în natură și totul se desfășoară în natură. De aceea, respectăm natura și contribuim la protejarea ei prin acțiunile și comportamentul nostru de peste 30 de ani .
Certificări de mediu și materiale
În labirintul a tot felul de materiale, certificate și organizații ecologice, chiar și unii profesioniști se rătăcesc. Navigarea printre zecile sau sutele de etichete ecologice diferite este aproape imposibilă pentru muritorul de rând. Iată o trecere în revistă a celor mai elementare pe care le veți întâlni cel mai des în oferta domestică de exterior.
EOCA este una dintre organizațiile cheie . A fost înființată în 2006, motivată de dorința producătorilor de produse outdoor de a "da ceva înapoi" naturii. Aceasta reunește peste 160 de membri - în mare parte companii europene de outdoor, precum Arc´teryx, Deuter, Icebreaker, La Sportiva, Mammut, Patagonia și The North Face.
Parteneriatulpentru textile durabile a fost înființat pentru a îmbunătăți condițiile sociale și de mediu în producția textilă mondială. Pe lângă cei peste 100 de actori importanți din industria textilă, printre membri se numără și producătorul de articole outdoor deuter.
Bluesign® este un sistem cuprinzător care oferă industriilor și mărcilor soluții durabile de producție și de fabricație. Pe baza unor criterii stricte, sunt dezvoltate materiale și servicii de sprijin pentru a ajuta companiile în dezvoltarea lor durabilă. Produse cu certificare Bluesign® sunt oferite de Arc´teryx, deuter, La Sportiva, Mammut, Patagonia sau The North Face, de exemplu, și geanta Grüezi.
Fair Wear își propune să sprijine lucrătorii din industria confecțiilor în realizarea drepturilor lor la un loc de muncă sigur, decent și bine plătit. Deuter, Mammut și Rab, de exemplu, sunt mândre să colaboreze cu fundația.
GOTS este cel mai important standard de prelucrare a textilelor din lume pentru fibrele organice, care include criterii sociale și de mediu, susținut de o certificare independentă de către o terță parte a întregului lanț de aprovizionare. Viziunea care stă la baza acestei inițiative este că textilele organice vor deveni o parte importantă a vieții de zi cu zi și vor îmbunătăți viața oamenilor și a mediului. Certificarea este oferită, de exemplu, de compania cehă Direct Alpine products.
Intenția organizației One Percent for the Planet este de a contribui la finanțarea diverselor organizații de mediu, astfel încât împreună să poată constitui o resursă mai eficientă în rezolvarea problemelor globale. Este o mișcare globală care inspiră întreprinderile și persoanele fizice să sprijine soluțiile de mediu prin aderarea anuală și prin acțiuni zilnice. Mișcarea sprijină Patagonia cu un procent din vânzări (nu din profituri!).
OEKO-TEX® este format din 18 institute independente de cercetare și testare în domeniul ecologiei textilelor și a pieilor din Europa și Japonia, cu birouri de contact în peste 60 de țări. Institutele partenere își împart responsabilitatea pentru dezvoltarea metodelor de testare și a valorilor limită care stau la baza mai multor standarde de mediu. De exemplu, unele produse Direct Alpine sau Millet și geanta Grüezi sunt certificate OEKO-TEX®.
Echipa Millet își practică propriul program de mediu cu impact redus prin intermediul unei strategii clare de proiectare ecologică, susținută de obiective pe termen lung care ghidează dezvoltarea companiei franceze. Împreună, aceștia analizează ciclul de viață al produselor lor pentru a reduce impactul lor asupra mediului la toate nivelurile; în mod specific, lucrează la materiale și certificări.
Standardul Responsible Down Standard (RDS ) urmărește să asigure că puful și penele provin de la animale care nu au fost supuse la răni și stres inutile. Acesta asigură un respect holistic pentru bunăstarea rațelor și a gâștelor, ale căror pene sunt apoi folosite ca umplutură în sacii de dormit și în hainele de exterior, de la eclozare până la sacrificare. Arc´teryx, deuter, Mammut, Millet, The North Face și Grüezi bag au certificate RDS.
TheResponsibleWool Standard (RWS) se concentrează pe bunăstarea oilor și a terenului pe care acestea pasc. Standardul RWS urmărește, în primul rând, să se asigure că lâna provine de la ferme care au o abordare progresistă în ceea ce privește gestionarea terenurilor lor și respectă bunăstarea oilor. Icebreaker, de exemplu, se mândrește cu acest standard.
Deșeuri de plastic din ocean (OWP) se concentrează pe reciclarea materialelor plastice pescuite din oceane, care reprezintă o problemă presantă de mulți ani. OWP este un concept adus la viață pentru a curăța oceanele de plastic și pentru a reduce la minimum cantitatea de plastic nou produs (așa-numitul plastic virgin). De exemplu, compania britanică Grangers s-a angajat să adopte OWP.
PFC sunt compuși perfluorurați, substanțe utilizate pentru a face textilele hidrofobe. Cu toate acestea, ei sunt foarte nesănătoși și problematici pentru a se degrada în natură. PFC sunt hidrofuge, stabile și stabile la căldură, dar studiile științifice arată că au efecte negative asupra sănătății animalelor și a oamenilor. Aceștia sunt eliberați în mediul înconjurător în principal în timpul producției de bunuri, dar și, de exemplu, în timpul spălării și eliminării hainelor. În cantități mici, PFC-urile pot pătrunde în organism și prin piele. Produsele care poartă eticheta PFC FREE se angajează să nu conțină substanțe perfluorurate, aducând astfel beneficii mediului și sănătății oamenilor, animalelor și plantelor.