Direct Alpine

Direct Alpine

DIRECT ALPINE - ISTORIA

Compania Direct Alpine a fost înființată în 1997, când prietenii Radek Nováček și Jirka Sika căutau o modalitate de a petrece mai puțin timp la muncă și mai mult timp în stânci. În mod naiv, s-au gândit că ar putea rezolva această enigmă prin înființarea propriei lor companii. Nu știau cât de mult s-au înșelat.

din istoria antică

Au numit compania Sinor Tex și au început să testeze și să vândă textile. Oferta s-a extins treptat, iar printre țesăturile care au trecut prin mâinile lui Radek și Jirka au apărut primele materiale cu membrană. Ambii bărbați erau deja implicați în alpinism și alte activități în aer liber de câțiva ani la acea vreme, așa că nu a durat mult până când primele modele de îmbrăcăminte outdoor au văzut lumina zilei. Nu e de mirare. Era greu să găsești echipament de calitate care să reziste la cățărare, ascensiuni de iarnă și schi alpinism.

Direct_Alpine_02În 1999, au fost create prototipurile setului cu membrană Devil Alpine, care, după multe inovații, rămâne și astăzi în colecție. La fel ca și pantalonii Patrol, rezistenți și testați în timp. La vremea respectivă nu existau pantaloni adecvați pe piață, așa că au avut proprii pantaloni confecționați din țesătura robustă. Modelul cu genunchi și șezut întărit a devenit un succes la propriu.

Direct_Alpine_06extindere și creștere

În 2005, a fost înființată compania Direct Alpine s.r.o., care s-a mutat într-un sediu mai mare, într-o fostă fabrică de textile de la periferia orașului Liberec, unde își are sediul și astăzi. În același timp, logo-ul a fost schimbat în simbolul unei săgeți care marchează un drum drept până sus.

Datorită croielilor sale funcționale și calității excelente a produselor, marca Direct Alpine și-a construit rapid o poziție puternică pe piața cehă de outdoor și, treptat, a început să se impună și în străinătate, în special în Elveția, Austria, Germania, Franța și Italia. În 2010, a stabilit chiar și o colaborare cu salvarea montană din Slovacia și a furnizat îmbrăcăminte mai multor organizații de ghizi montani profesioniști din Franța, de exemplu în Chamonix.

Direct_Alpine_07știri cât vezi cu ochii

În 2014, logo-ul a căpătat forma actuală, reflectând designul tehnic al produselor și calitatea lor fără compromisuri. Două veri mai târziu, acesta a împodobit inovații tehnologice, precum jacheta hardshell cu nanomembrane 3D de la Polartec sau bumbacul funcțional Hydrophobic Extreme cu nano-repellent.

Anul 2018 a fost marcat de sărbătorirea celei de-a 20-a aniversări a companiei. Aceasta a culminat cu un mare concurs de toamnă pentru clienți, când norocosul câștigător a comemorat centenarul fondării Republicii Cehe-Slovace, pe atunci încă în vigoare, escaladând Gerlachovský štít, cel mai înalt vârf al țării. Toate acestea, însoțit de ambasadorul mărcii, Zdeněk Hák, un alpinist ceh de top.

producție în inima Europei

Direct Alpine se mândrește cu faptul că marea majoritate a producției sale actuale este realizată în treisprezece ateliere din Republica Cehă. Compania deține un control de 100% asupra întregului proces de producție și, prin urmare, poate face față rapid și eficient oricăror modificări sau deficiențe. Pe lângă designer, membrii echipei de testare Direct Alpine sunt implicați de mulți ani în dezvoltarea articolelor de îmbrăcăminte. Printre aceștia se numără liderii montani UIAGM Zdeněk Hák și Radek Lienerth, legendele cehe ale alpinismului pe gresie Petr "Špek" Slanina și Jirka "Prcas" Slavík, precum și alpinistul extrem austriac Markus Pucher. Aceștia testează produsele în cele mai solicitante condiții. Un exemplu este prima ascensiune a traseului Satisfaction! la Gasherbrum I, pentru care Zdeněk "Háček" Hák, împreună cu Mara Holeček, a câștigat prestigiosul premiu internațional Golden Axe.

Direct_Alpine_05

cu respect pentru natură

Oamenii de la Direct Alpine lucrează din greu pentru a duce compania cu un pas mai departe. Ei nu se concentrează doar pe îmbunătățirea îmbrăcămintei tehnice deja excelente, ci și pe o abordare responsabilă în ceea ce privește protecția mediului. Tema sustenabilității rezonează acum în întreaga companie. Aceștia lucrează în prezent la un plan prin care își propune să elimine compușii chimici problematici din produsele sale și să reducă povara globală a operațiunilor sale asupra mediului. De la ambalarea produselor până la reciclarea deșeurilor provenite din operațiunile companiei, o ediție limitată a legendarilor pantaloni Patrol, realizată din material reciclat, a fost prima rândunică imaginară, prezentată de Direct Alpine în contextul aniversării rotunde.